بهارستان مشکلات نفت و پتروشیمی را بررسی می کند

سه نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مشکلات نفت، پتروشیمی، پتروپالایشگاه‌ها، حل مشکل صادرات در شرایط تحریم، فعال شدن بورس انرژی و جلوگیری از خام فروشی شدند.
بهارستان مشکلات نفت و پتروشیمی را بررسی می کند
1399/06/25 11:20:17

 «احمد مرادی» نماینده مردم بندرعباس، قشم و ابوموسی در مجلس پس از سخنان بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: خط لوله گوره به جاسک به طول هزار کیلومتر کار بزرگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است. اما ازآنجا که مرکز آن شهرستان جاسک به عنوان قطب انرژی است، باید حقوق مردم و کشاورزان منطقه نادیده گرفته نشود.

وی با تاکید بر دوری از خام فروشی گفت: این موضوع در سطح ملی باید عملی شود همچنین اینکه مجموع پالایشگاه‌ها باید به درمان منطقه خود توجه کنند و از وزارت نفت انتطار می‌رود به موضوع بهداشت و درمان توجه کرده و برای جذب نیروهای بومی در منطقه اقدام کنند.

نماینده مردم بندرعباس خاطرنشان کرد: استفاده از تولیدکنندگان داخل و تامین خوراک پالایشگاه‌های پایین دستی، توجه به قوانین برای ایثارگران در وزارت نفت، ‌تبدیل نیروهای قراردادی به پیمانی و نیروهای پیمانی به رسمی دروزارت نفت، ‌ احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس، شفاف‌سازی در سهم کشور از میادین مشترک و پیگیری مطالبات نفتی از سایر کشور از جمله دغدغه‌های نمایندگان است که برای به ثمر نشستن آن از وزیر نفت انتظار می‌رود.

اقدام اساسی در بخش پدافند غیرعامل برای عسلویه صورت نگرفته است

همچنین سید غنی نظری خانقاه نماینده خلخال و کوثر نیز در سخنان خود اظهارداشت: با توجه به اینکه ۹۹ درصد شهرها و ۸۷ درصد روستاها از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و منبع همه آنها عسلویه است، در بخش پدافند غیرعامل اقدام اساسی برای آن صورت نگرفته است تا کشور در شرایط بحرانی دچار مشکل نشود.

وی با طرح سوالی که چرا بورس انرژی فعال نشده است، گفت: چرا نفت در بورس به بخش خصوصی فروخته نشده است زیرا بخش خصوصی محدودیت‌های بخش دولتی را ندارد. همچنین آیا وزیر نفت اعتقادی به بورس انرژی دارد و اگر دارد چه برنامه ای دارید؟

منبع:ایرنا