سیمان آرتا اردبیل دیگر مواد آلاینده ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از حل مشکل آلایندگی کارخانه سیمان آتا اردبیل با نصب پنج هزار و ۸۰۰ کیسه هوای سیستم بگ هاوس در این واحد صنعتی خبر داد.
سیمان آرتا اردبیل دیگر مواد آلاینده ندارد
1399/05/29 15:23:09

سعید شهند روز چهارشنبه در جریان بازدید از این کارخانه اظهارداشت: عملیات اجرایی نصب کیسه هوای کارخانه سیمان آرتا اردبیل در هفته محیط زیست امسال شروع شده بود که با تلاش مجموعه سیمان اردبیل شاهد نصب کیسه هوای سیستم بگ هاوس با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در کارخانه سیمان اردبیل هستیم.

او با اشاره به اقدامات قابل توجه از جمله نصب سیستم بگ هاوس برای جلوگیری از انتشار گرد و غبار و نصب سیستم پایش آنلاین در کارخانه سیمان آرتا افزود: با نصب و راه‌اندازی پنج هزار و ۸۰۰ کیسه هوای سیستم بگ هاوس تا چهار سال آینده هیچ گونه آلایندگی ناشی از گرد و غبار در کارخانه سیمان آرتا نخواهیم داشت.

وی بخش عمده آلودگی هوا در استان اردبیل را ناشی از فعالیت صنایع دانست و گفت: بیشتر آلایندگی‌ها از سوی کارخانه‌های آسفالت ، شن و ماسه و سیمان صورت می‌گیرد که برای جلوگیری از این آلایندگی‌ها هماهنگی‌های لازم با صاحبان صنایع انجام گرفته و امید است با همکاری یکدیگر بتوانیم از آن پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به پایش کیفی هوای محیط شهری اظهارداشت: ایستگاه تحقیق کیفی هوای محیط شهری در اردبیل بصورت آنلاین گزارش‌های آلایندگی را دریافت و اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهد.

کارخانه سیمان اردبیل یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی استان اردبیل بوده و ۲۵ کیلومتری مرکز استان و در شهرستان نمین واقع است.

این کارخانه در مهرماه ۱۳۷۵ به بهره‌ برداری رسید و اکنون بیش از ۲۰۰ نفر در آن مشغول کار می‌باشند.

منبع:ایرنا