پروژه های آماده افتتاح در خراسان جنوبی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۳ پروژه شاخص بخش معدن، صنعت و تجارت با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۷۱ میلیارد ریال در استان برای هفته دولت آماده افتتاح یا کلنگ‌زنی است.
پروژه های آماده افتتاح در خراسان جنوبی
1399/06/01 15:40:34

عباس جرجانی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این تعداد، ۱۰ پروژه با اشتغالزایی مستقیم ۱۱۱ نفر در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، خوسف و فردوس افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح واحد تولیدی انواع محصولات سنگی در بیرجند همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این طرح با ظرفیت سالانه ۱۰۰ تن و سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زمینه اشتغال مستقیم ۶ نفر را فراهم کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افتتاح یک واحد زغال از ضایعات صنایع سلولوزی در شهرستان بیرجند را از دیگر طرح‌های هفته دولت عنوان کرد و افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ تن زمینه‌ساز اشتغال مستقیم پنج نفر شده است.

وی بیان کرد: همزمان با هفته دولت واحد تولید شن و ماسه خوسف با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن راه‌‍اندازی مجدد می‌شود و برای این پروژه ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و برای ۲۳ نفر شغل ایجاد شده است.

جرجانی از افتتاح واحد استخراج منیزیت از معدن بیچه سربیشه نیز خبر داد و گفت: ظرفیت این واحد سالانه سه هزار تن و اشتغالزایی آن چهار نفر به صورت مستقیم است.

وی افزود: همچنین با افتتاح یک واحد دیگر منیزیت در این شهرستان با ظرفیت پنج هزار و  ۱۰۰ تن و سرمایه‌گذاری ۳۴ میلیارد ریال برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

جرجانی بیان کرد: همزمان با هفته دولت واحد زغالشویی شرکت فجر طبس با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن، سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: واحد استخراج و دانه‌بندی فراوری بنتونیت قله قنداب شهرستان فردوس نیز با ظرفیت هفت هزار تن سالانه، سرمایه‌گذاری ۷.۲ میلیارد ریال و اشتغال چهار نفر آماده افتتاح است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح تولید ماسک تنفسی و پوشش‌های بیمارستانی سربیشه با ظرفیت تولید چهار هزار و ۶۰۰ هزار عدد ماسک، سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر نیز آماده بهره‌برداری است.

وی عنوان کرد: بهره‌برداری از واحد فرش دستباف در شهرستان فردوس با ظرفیت تولید ۱۵۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریال از دیگر پروژه‎‌های قابل افتتاح در استان خراسان جنوبی است.

جرجانی جمع اشتغال پیش‌بینی شده پروژه‌های هفته دولت در این استان را ۳۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی واحد فراوری معدن مس قلعه زری با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و اشتغال ۱۵۰ نفر در هفته دولت آغاز می‌شود.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی طرح دولومیت سربیشه با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن و اشتغال ۳۶ نفر و کارخانه فراوری منیزیت نهبندان با ظرفیت ۱۵ هزار تن و اشتغال ۵۰ نفر نیز از دیگر پروژه‌های شاخص هفته دولت در استان است.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

منبع:ایرنا