تولید 163 هزار تن پروفیل و شمش فولادی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: واحدهای صنعتی گرمسار سالانه ۱۶۳ هزارتن پروفیل و شمش فولادی تولید می‌کنند.
تولید 163 هزار تن پروفیل و شمش فولادی
1399/06/20 17:53:21

محمد فروهر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد معدنی در شهرستان گرمسار استان سمنان افزود: سالانه حدود ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تن پروفیل از جنس فولاد آلیاژی و ساده در شهرک صنعتی ایوانکی تولید می شود.

وی تصریح کرد: شرکت آریا نورد کوروش در زیربنایی به مساحت ۱۶۴۰ متر مربع در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار مستقر است که با سرمایه گذاری حدود ۷۹ میلیارد ریال در این زمینه فعالیت می کند و زمینه اشتغال حدود ۲۰ نفرا را نیز فراهم کرده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۵۲۰۰ تن پروفیل از جنس فولاد آلیاژی و ۱۰۳ هزار تن پروفیل از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی دارد.

فروهر همنین از تولید سالانه ۵۵ هزار تن انواع شمش فولادی در شهرک صنعتی ایوانکی خبر داد و افزود: شرکت ذوب آهن آسیا با سرمایه گذاری حدود ۲۴۴ میلیارد ریال در زیربنایی به مساحت حدود ۴هزار متر مربع توانسته است برای ۲۰۰ نفر زمینه اشتغال فراهم کند.

استان سمنان یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی دارد . صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.
منبع: ایرنا