ایران در استخراج معادن داری درجه چهار است

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: بیش از ۵۰ درصد معادن کشور به‌دلیل حجم پایین استخراج، درجه چهار محسوب می‌شوند که کارورزان این سازمان در آنها فعالیت می‌کنند.
ایران در استخراج معادن داری درجه چهار است
1399/04/24 15:46:03

«تقی نبئی» بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل این سازمان در پاسخ به پرسش پیرامون نداشتن پروانه اشتغال ۷۵ درصد از اعضای نظام مهندسی معدن ایران بعد از دو دهه فعالیت توضیح داد: شمار اعضای این سازمان بالغ بر ۴۱ هزار نفر است که بخشی از این افراد اعضای هیات علمی دانشگاه محسوب می شوند و چندان انگیزه ای برای دریافت پروانه اشتغال ندارند.

براساس آمار امروز ( ۲۴ تیرماه ۹۹) پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی معدن ایران، شمار اعضای آن ۴۰ هزار و ۷۳۳ نفر است که تعداد ۱۰ هزار و ۵۵۲ نفر پروانه اشتغال دارند.

همچنین در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد معادن فعال کشور را بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ معدن اعلام کرده، سازمان یاد شده در سایت خود شمار معادن فعال را هفت هزار و ۵۶۲ معدن ذکر کرده است.

ضمن اینکه تعداد مسئولان فنی معادن ۶ هزار و ۲۳۲ نفر ذکر شده که در مقایسه با شمار معادن فعال ثبت شده این سازمان تعداد یک‌هزار و ۳۳۰ معدن فاقد مسئول فنی است.
منبع: ایرنا