صدور مجوزهای لازم برای گسترش و راه‌اندازی صنایع شیمیایی در استان فارس

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به توانمندی‌های فارس در زمینه صنایع پتروشیمی گفت: آمادگی داریم که با رویکرد ویژه به این توانمندی‌ها، علاوه بر پیگیری مشکلات واحدهای موجود، نسبت به صدور مجوزهای لازم برای گسترش و راه‌اندازی صنایع شیمیایی در این استان همکاری و مساعدت لازم را داشته باشیم.
صدور مجوزهای لازم برای گسترش و راه‌اندازی صنایع شیمیایی در استان فارس
1399/07/09 10:27:58

بهزاد محمدی در دیدار با استاندار فارس افزود: شرکت پتروشیمی از طرح‌ها، ایده‌های نوین و پیگیری‌های مجدانه استاندار فارس در این زمینه استقبال می‌کند و امیدواریم با توجه به کوشش‌هایی که در حال انجام است، در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی واحدهای صنعتی و شیمیایی و در این استان باشیم.

راه‌اندازی واحدهای صنعتی مرتبط با صنایع پتروشیمی را با جدیت دنبال می‌کنیم

استاندار فارس هم با اشاره به اینکه این استان با وجود امکانات مناسبی که در حوزه صنایع شیمیایی و پتروشیمی از آن برخوردار است اما با شرایط مطلوب فاصله دارد، اظهار داشت: به همین سبب، راه‌اندازی واحدهای صنعتی مرتبط با این صنایع را با حمایت شرکت صنایع پتروشیمی در کمترین زمان ممکن با جدیت دنبال خواهیم کرد.

عنایت‌الله رحیمی، بیان کرد: استان فارس برای فعال کردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که در حوزه پتروشیمی و صنایع شیمیایی دارد از جمله نیروی انسانی توانمند و منابع متعدد، نیازمند برنامه‌ریزی و حمایت مجموعه وزارت نفت است.

وی ادامه داد: فعال شدن صنعت پایه پتروشیمی و صنایع شیمیایی در فارس می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و رفع نیازمندی‌های کشور در زمینه محصولات راهبردی شیمیایی و تقویت تولید در سال جهش تولید، گام مهمی در جهت صنعتی شدن و توسعه این استان باشد.

ایدرو آماده همکاری با متقاضیان در منطقه ویژه اقتصادی جهرم است

گزارش دیگری از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس حاکی است که نشست مشترک استاندار فارس با معاون وزیر صمت و سرپرست شرکت توسعه و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در محل این شرکت در تهران برگزار شد.

معاون وزیر صمت و سرپرست شرکت توسعه و نوسازی صنایع ایران در این دیدار گفت: ایدرو به سهم خود در صنعتی سازی و گسترش صنعت در فارس تلاش خواهد کرد.

امیر بیات با تاکید بر اهمیت برگزاری این نشست‌ها افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهرم از جمله مناطقی است که می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت موفق باشد که در همین زمینه ایدرو آماده همکاری با متقاضیان است.

 

الزامات تولید کاغذ از کربنات سدیم

معاون وزیر صمت در پاسخ به درخواست استاندار فارس برای راه‌اندازی کارخانه استحصال کاغذ از کربنات سدیم در خرامه، با اشاره به دانش فنی بالای مورد نیاز برای راه‌اندازی این کارخانه گفت: استحصال انواع کاغذ های RMP با ضخامت ۰.۰۴ تا یک میلیمتر از سنگ های کربنات کلسیم به عنوان مواد اولیه این محصول تنها بخشی از الزامات راه اندازی این واحد صنعتی است.

وی نیروی انسانی، دانش فنی و ماشین آلات مورد نیاز از جمله سایر ابعاد ضروری اجرای طرح است که ایدرو در این زمینه با روزآمد سازی مطالعات فنی، اقتصادی و امکان سنجی پروژه زمینه اجرایی شدن پرشتاب تر آن را پی گرفته است.

به گفته بیات برآورد ارزش روز سرمایه گذاری ارزی و ریالی تمامی فازهای عملیاتی این طرح حدود ۵ هزار میلیارد ریال است که ایدرو در فاز نخست سال جاری عملیات تکمیل ظرفیتی در حدود ۵ هزار تن انواع کاغذ RMP را از مجموع ۲۰ هزار تن در دستور کار خود دارد.

بیات با تشریح مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه گفت : اینکه در اوج سختی های کشور نسیم کار و تلاش و مطالبه از استان کهن فارس احساس می شود نشان دهنده عزم مجموعه استان برای زمینه سازی حضور سرمایه گذاران و صنعتگران است.

وی از فعالیتهای صنعتی سالهای  اخیر در استان و راه انداری کارخانجات مختلف صنعتی، آلومینیوم لامرد، کربنات سدیم فیروزآباد و بخشهای مختلف که در توضیحات استاندار فارس اشاره شد بعنوان موفقیتهای اقتصادی و شکوفایی استان نام برد و اظهار امیدواری کرد که فارس در آینده نزدیک شاهد توسعه و تحولات بیشتری باشد.

 

خطوط جدید تولید خودرو در فارس راه‌اندازی شود

استاندار فارس نیز در این جلسه گفت: برای برداشتن گامهای موثر در جهت توسعه صنایع و صنعتی سازی استان فارس، همراهی همه مجموعه‌ها به ویژه وزارت صمت و شرکتهای مادر تخصصی از جمله ایدرو ضروری است.

وی با تشکر از همکاریهای موثر معاون وزیر صمت و سرپرست ایدرو با مدیران استان فارس گفت : باید برای جبران عقب‌ماندگی فارس در حوزه صنعت در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، برنامه ریزی شود و با تحقق برنامه‌ها و همت دست اندرکاران  این امر موجب توسعه و پیشرفت استان فارس شود.

استاندار فارس با اشاره به دیدارهای خود و پیگیری مشکلات استان در تهران گفت: با مجموعه های دولتی، ارتباط و تعامل خوبی وجود دارد و تعامل و گسترش ارتباطات با ایدرو نیز در دستور کار مدیریت استان فارس قرار دارد.

رحیمی  با اشاره به قابلیت های منابع انسانی، دانش فنی، اعتبار برند و نیز توان و قدمت ایدرو و همچنین سایر سرمایه های سازمان گسترش از آمادگی مجموعه دستگاه های استان برای پشتیبانی و فراهم آوری زمینه حضور سرمایه گذاران در طرح های صنعتی مشترک با ایدرو خبر داد.

استاندار فارس گفت: شتاب‌بخشی در راه اندازی کارخانه کاغذ سازی شهرستان خرامه می تواند باعث ایجاد اشتغال و بهره گیری از این صنعت زیست محیطی در منطقه و رونق صنایع وابسته در شهرستان  خرامه باشد که به همین منظور تلاش می گردد با مشارکت و تامین مالی از سوی بانکها این کارخانه با کمکهای فنی و حمایتی ایدرو مورد بهره برداری قرار گیرد.

 استاندار فارس  با تاکید بر ضرورت تسریع درراه اندازی و فعالیت منطقه ویژه اقتصادی شهرستان جهرم  توسط ایدرو از معاون وزیر درخواست کرد همکاری های لازم در جهت اختصاص زمین و امکانات زیرساختی به متقاضیان بعمل آید.

 وی اظهار امیدواری کرد در نتیجه این همکاری به موازات رشد و توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد و فعالیتهای گسترده صنعتی از جمله کارخانجات آلومینیوم لامرد به منظور توسعه و صنعتی سازی جنوب استان، شهرستان جهرم نیز با بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی و مساعدت دولتی، رشد و شکوفایی صنایع در فارس محقق شود.

 وی همچنین از آمادگی مناطق ویژه شیراز، لار و دیگرشهرکهای صنعتی استان جهت سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی وایدرو را اعلام کرد.

رحیمی از جمله موارد دیگری که نیازمند رسیدگی و همکاری ایدرو در فارس است را موضوع افزایش سرمایه گذاری و توسعه کارخانه ایران خودرو شیراز دانست و گفت :ایران خودرو شیراز که با سرمایه گذاری ایدرو و کارخانجات مخابراتی راه دور ایران (itmc ) فعالیتهای محدودی دارد، می تواند با حمایت مدیر عامل و هیات مدیره ایدرو به توسعه و افزایش ظرفیت بیشتری برسد.

 استاندار فارس با اظهار تاسف از عقب ماندگی فارس در توسعه صنعتی در بخش تولیدات خودرو از معاون وزیر صمت خواست علاوه بر مساعدتهای کوتاه مدت همکاری لازم برای انجام مطالعات و سرمایه گذاری بمنظور راه اندازی خطوط تولید خودرو و قطعات در فارس صورت گیرد.
منبع: ایرنا