تولید کاتد شرکت مس تا پایان تیرماه ۹۹

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تولید کاتد شرکت مس تا پایان تیرماه ۹۹ با ۹۱ هزار و ۸۰ تن، ۶ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده جلوتر بوده و آند با ۱۲۱ هزار و ۲۰۲ تن ۱۳ درصد بیشتر از برنامه ابلاغی عملکرد کارخانجات ذوب بوده است.
تولید کاتد شرکت مس تا پایان تیرماه ۹۹
1399/05/05 15:45:38

اردشیر سعدمحمدی افزود: همچنین در چهار ماهه نخست امسال مجموع فروش داخلی و صادرات نسبت به برنامه دوم فروش که ۱۱ درصد بیشتر از برنامه قبلی بوده، چهار درصد بالاتر است و رکورد جدیدی در عملکرد فروش شرکت مس محسوب می‌شود، که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجتمع مس سرچشمه با تولید ۵۵ هزار و ۳۳۷ تن کاتد پالایشگاهی و ۲ هزار و ۶۵ تن کاتد لیچینگ تا پایان تیرماه ۹۹ نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده بیش از ۲ درصد افزایش تولید داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: همچنین در مجتمع مس شهربابک تولید کاتد پالایشگاهی مس خاتون‌آباد با ۳۱ هزار و ۸۲۲ تن،  ۱۴ درصد رشد نسبت به برنامه و تولید کاتد لیچینگ مس میدوک نیز با یکهزار و ۸۵۵ تن ۶ درصد رشد نسبت به برنامه داشته است.

وی بیان داشت: در تیرماه مجموع تولید کاتد کل شرکت ۲۲ هزار و ۷۱ تن بوده که رشد ۱۲درصدی نسبت به برنامه داشته و ۲۹ هزار و ۶۵۲ تن آند نیز تولید شده که ۱۴ درصد بالاتر از برنامه است.

سعدمحمدی با اشاره به این‌که تولید مس محتوای معدنی شاخص تولیدات مس در دنیا محسوب می‌شود، افزود: شرکت مس با تولید ۹۸ هزار و ۱۳۵ تن مس محتوای معدنی تا پایان تیرماه، توانست یک درصد از برنامه تولید مس محتوای تعیین شده برای این ۴ماه (۹۷ هزار و ۴۶۷ تن مس محتوای معدنی) به‌رغم کاهش عیار سولفور استخراجی معادن به ۰.۶۱۱ درصد در جهت صیانت از معادن، پیشی بگیرد؛ که خود عملکرد قابل‌تقدیری است و از زحمات  تمام همکاران و کارکنان زحمتکش قدردانی به عمل می‌آید.

وی همچنین به میزان استخراج شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: امسال شرکت مس با استخراج ۵۶ میلیون و ۶۰۷ هزار تن ماده معدنی توانسته است یک درصد از برنامه استخراج پیش‌بینی‌شده تا پایان تیرماه جلوتر باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در مجموع ۴۰۳ هزار و ۹۹۵ تن کنسانتره مس تولید شده است که رشد ۲ درصدی نسبت به برنامه داشته است.

وی گفت: همچنین با تولید ۲۵۹۳ تن کنسانتره مولیبدن رشد چهار درصدی تولید کنسانتره مولیبدن نسبت به برنامه اتفاق افتاده است.
منبع: ایرنا