پتروشیمی فجر کرمان ظرفیت اشتغالزایی و ارزش افزوده بالایی برای استان دارد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف احداث طرح پتروشیمی فجر کرمان گفت: این طرح ظرفیت اشتغالزایی و ارزش افزوده بالایی برای استان دارد که هر چه سریعتر موانع و مشکلات بر سر اجرای آن باید رفع شود.
پتروشیمی فجر کرمان ظرفیت اشتغالزایی و ارزش افزوده بالایی برای استان دارد
1399/09/11 09:23:06

محمد رضا پور ابراهیمی شامگاه دوشنبه در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مقرر شده است تا در فاز نخست این پروژه، در قالب یک شرکت با تولید محصولات پلی استال به ظرفیت حدود ۴۰هزارتن در سال شروع شود تا بتواند از طریق خوراک گاز طبیعی و تبدیل آن به متانول تولید محصولات پولیمری عملیاتی شود.

 

وی با اشاره به بازدید وزیر صمت در سفر اخیر خود به استان کرمان از کارخانه روغن نباتی گلناز تصریح کرد: قرار بود خوراک این کارخانه در زمان کوتاهی تامین شود که تا به امروز هیچ اقدامی انجام نشده است.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چه سریعتر موضوع افزایش ظرفیت خوراک شرکت روغن نباتی گلناز کرمان در دستور کار قرار گیرد تا با افزایش تولید، زمینه بازگشت ۴۰۰ نفر از کارگران بیکار شده فراهم شود.

 

وزیر صنعت، معدن وتجارت در این نشست با تخصیص و افزایش خوراک کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان طی روزهای آینده موافقت کرد.

 

اجرای مجتمع پتروشیمی فجر کرمان که قرار بود از سال ۹۴ با تخصیص خوراک به این مجتمع آغاز شود به دلیل مشکلات ارزی و مالی و فنی تاکنون متوقف مانده است.
منبع: ایرنا