افتتاح پتروشیمی هگمتانه همدان

استاندار همدان با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه همدان با هزار و ۲۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری به ثمر نشسته است گفت: بهره برداری از این واحد، کشور را از واردات پی وی سی پزشکی بی‌نیاز می‌کند.
افتتاح پتروشیمی هگمتانه همدان
1399/10/02 11:31:00

سیدسعید شاهرخی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: بعد از حل مشکلات پتروشیمی هگمتانه مثل مشکل آب و خوراک با همکاری شرکت پتروشیمی ایران و سرمایه گذار بخش خصوصی این واحد بعد از ۱۸ سال به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.  

 

وی خاطرنشان کرد: افتتاح پتروشیمی گام بزرگی در جهت خدمت به مردم استان همدان است که ۱۸ سال طول کشید اما با تلاش و همکاری همه مجموعه ها این طرح به بهره برداری می رسد که علاوه بر اشتغالزایی موجب ارزآوری و بی نیازی کشور به واردات پی وی سی گرید پزشکی می شود که در خاورمیانه بی‌نظیر است. 

 

استاندار همدان افزود: نمایندگان مجلس همکاری بسیار خوبی برای راه اندازی پتروشیمی داشتند و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت آبفا، بانک ها و همه مجموعه هایی که در افتتاح و به نتیجه رسیدن این طرح بزرگ همکاری کردند که شایسته قدردانی است.

 

شاهرخی تصریح کرد: در شرایط تحریم افتتاح چنین پروژه های بزرگی خدمت اساسی به مردم استان و کشور می‌شود و همه باید با وحدت و همدلی برای توسعه استان و کشور تلاش کنیم. 

 

پتروشیمی هگمتانه با ظرفیت ۷۰ هزار تن محصول بزرگترین واحد تولیدی استان همدان محسوب می‌شود. 
منبع: ایرنا