تولید پوشش ضد حریق با مقاومت بالا در برابر رطوبت و دما

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با بهره گیری از مواد معدنی، پوشش‌های ضد حریقی عرضه کردند که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و دما دارند و در زمان آتش سوزی تولید دود و گاز سمی نخواهد کرد.
تولید پوشش ضد حریق با مقاومت بالا در برابر رطوبت و دما
1399/11/25 13:55:41

 

 "سیاوش قراویسکی " مدیر عامل مجموعه‌ دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید و تامین انواع پوشش‌های صنعتی، محصولات تولیدی این شرکت را دارای کاربرد در حوزه‌هایی چون نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع فولاد، آب، برق، خودروسازی و آتش نشانی دانست و گفت: رنگ ضد حریق نوعی رنگ منبسط شونده مقاوم در برابر حریق و از متفاوت‌ترین ترکیبات نانوکامپوزیت سرامیکی بر پایه محسوب می‌شود. این پوشش‌های رنگ ضد حریق، بر پایه سیلیکا هستند که به محض قرار گرفتن در برابر آتش، لایه‌ای از عایق ذغالی تولید و سطح زیرین را در برابر آتش حفظ می‌کنند.

 

وی افزود: تولید انواع پوشش‌های مقاوم به حریق بر پایه مواد معدنی را با هدف توسعه فناوری و تحقق خودکفایی تولید این محصولات در داخل کشور، آغاز کردیم و با بهره‌گیری از آخرین یافته‌های علمی، تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و با استفاده از فرمولاسیون جدید به یکی از شرکت‌های مطرح در این حوزه بدل شدیم.

 

قراویسکی، این پوشش‌ها را دوستدار محیط زیست توصیف کرد و ادامه داد: رنگ‌های تولید شده قابلیت اجرا بر روی تجهیزات با هر هندسه پیچیده‌ای را دارند و استفاده از این رنگ‌های ضد آتش موجب حفظ شکل ظاهری در دماهای بالا می‌شود.

 

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه رنگ‌های ضد حریق چسبندگی بالایی به سطح فلز دارند، خاطر نشان کرد: این رنگ‌ها در زمان آتش سوزی تولید دود و گازهای سمی نمی‌کنند و مقاومت رطوبتی بالایی دارند و در برابر آتش  و رشد انواع جلبک و باکتری مقاوم هستند.

منبع:ایسنا