تقاضای افزایش قیمت سیمان در خوزستان

مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان گفت: فعالان و تولید کنندگان این صنعت خواستار افزایش قیمت سیمان تولیدی در استان با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات هستند.
تقاضای افزایش قیمت سیمان در خوزستان
1399/11/25 15:57:16

 

محمد حاج نایب بیان کرد: تولید کنندگان سیمان در خوزستان خواستار افزایش ۶۰ درصدی قیمت بودند که تنها ۲۰ درصد افزایش قیمت انجام شده این در حالی است که قیمت حمل و نقل و تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز تولید سیمان در استان تا ۱۰برابر افزایش یافته است.

 

وی گفت: اعمال نکردن این افزایش قیمت باعث شده تولیدکنندگان این صنعت دچار ضرر و زیان شوند و به همین دلیل اکثر شرکت های تولید سیمان به جای فروش تولیدات خود درون استان به صادرات رو آورده اند.

 

حاج نایب بیان کرد: برای پوشش ضرر و زیانی که تولیدکنندگان متحمل می شوند لازم است که قیمت سیمان تولیدی بین ۶۰ تا ۶۵ درصد افزایش قیمت یابد.

 

وی افزود: یکی از مواردی که باعث واردکردن ضرر به صنعت سیمان شده است افزایش قیمت حمل و نقل است که در مواردی تا بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

 

 مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان گفت : یکی دیگر از مشکلاتی که کارخانجات سیمان با آن درگیر هستند قطع شدن برق و یا گاز است که باعث وارد شدن ضرر و زیان زیادی به تولید کنندگان می شود،  در این خصوص  ازمدیران مربوطه انتظار داریم نظارت بیشتری داشته باشند تا تولید کنندگان استان دچار خسارت نشوند.

 

طبق اعلام معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان افزایش قیمت حمل و نقل بر افزایش قیمت سیمان تاثیرگذار بوده است.

 

سه کارخانه تولید سیمان در استان فعال هستند که کارخانه سیمان خوزستان بیشترین حجم تولید را از بین سایر واحدها دارد.

 

مصرف روزانه سیمان در خوزستان هشت هزار و ۳۰۰ تن است و سازمان صمت استان کارخانه های تولید سیمان در استان را موظف به تامین سیمان مورد نیاز در استان کرده است.

 

شرکت سیمان خوزستان در حال حاضر با تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن کلینکر و سیمان شامل،تیپ های ۵،۲،۱و سیمان چاه نفت (کلاس G)و سیمانهای پوزولانی وسرباره ای با کیفیت بسیار بالا یکی از بزرگترین کارخانه های سیمان کشور محسوب می شود.

منبع:ایرنا