علت گرانی سیمان حمل با کرایه بالا در خوزستان

سرپرست اداره صمت شهرستان باغملک گفت : با بررسی‌هایی که از طرف شرکت سیمان انجام شد، قیمت فروش سیمان از درب کارخانه به ازای هر پاکت ، ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان بود و برای مصرف کننده، ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان لحاظ شد .کرایه‌ها ، عامل افزایش قیمت سیمان
علت گرانی سیمان حمل با کرایه بالا در خوزستان
1399/11/29 13:27:24

 

باقری افزود: دراین مدت که بحران سیمان به وجود آمد بعضی واسطه‌ها ، دلال‌ها و رانندگان حمل سیمان سوء استفاده‌هایی کردند و واسطه‌ها سیمان را پس از خرید کالا از شرکت با قیمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان ، با قیمت ۱۹ و ۲۰ هزار تومان به واحد‌های فروش مصالح ساختمانی در شهرستان‌ها فروختند.

 

وی ادامه داد : پس از آن رانندگان حمل بار هم از این فرصت سوء استفاده کردند و با بیشتر کردن کرایه حمل بار سیمان ، باعث افزایش نرخ سیمان شدند.

 

به گفته باقری ، این روند به گونه‌ای پیش رفت که قیمت تمام شده سیمان از کرایه حمل تا تخلیه بار، ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شد که البته با ۱۰ درصد سود خرده فروشی و دستمزد کارگر، قیمت مصرف کننده به ۲۸ هزار تومان هم رسیده بود.

 

سرپرست اداره صمت باغملک افزود: برخی از مصالح فروشان برای تامین سیمان شهرستان ، از شهرکرد سیمان خریداری کرده بودند که باز هم همین مشکلات را به همراه داشت، اما طی چند روز گذشته با توجه به پیگیر‌های انجام شده از طریق ریاست سازمان صمت خوزستان با مسئولان کارخانه سیمان خوزستان و جلسه‌ای که با عامل عمده خرید سیمان شهرستان باغملک و تعدادی از مصالح فروشان داشتیم، این مشکل برطرف شد.

 

باقری افزود: با بررسی بارنامه‌ها، کرایه حمل و تخلیه بار و درصد سود مصالح فروش و خرده فروش، قیمت مصرف کننده سیمان در شهر باغملک، ۲۵ هزار تومان و در سایر شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان، به تناسب مسافت و افزایش کرایه حمل، درصد اندکی به قیمت مصرف کننده افزوده می‌شود.

 

سرپرست اداره صمت باغملک در پایان گفت: عاملان و مصالح فروشان، ساماندهی شدند و هر بارِ سیمانی که وارد شهرستان می‌شود، مبدا و مقصد آن مشخص است و لیست بار روزانه سیمان شهر‌ها از طرف مدیریت فروش کارخانه سیمان برای مدیران ادارات ارسال می‌شود و ما آن بار را پیگیری و نرخ گذاری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : درآمدزایی برای خوزستان با تولید سیمان در عراق

بر اساس گفته باقری ، قیمت مصرف کننده هر پاکت سیمان در باغملک با دستمزد کارگر ۲۵ هزار تومان و در صورت بارگیری خود مشتری، ۲۴ هزار تومان، خواهد بود.

منبع:واحد مرکزی خبر