تولید سیمان مرغوب و افزایش ظرفیت در اولویت کارخانجات سیمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با توجه به افزایش ساخت و ساز و تعدد پروژه های عمرانی، تولید سیمان مرغوب و افزایش ظرفیت در اولویت کارخانجات سیمان مستقر در استان باشد.
تولید سیمان مرغوب و افزایش ظرفیت در اولویت کارخانجات سیمان
1400/03/17 14:22:55

فرهاد دلق پوش روز  دوشنبه در نشست بررسی چالش ها و مشکلات تولید و عرضه سیمان در استان، بحث حمل و نقل و بالا بودن قیمت تمام شده محصول را از چالش های جدی این صنعت در استان  عنوان و خاطرنشان کرد: نیازمند بررسی کارشناسانه و اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب برای حل مشکلات سیمان برای ایجاد اشتغال بیشتر و تامین مطلوب نیازمندی های عمرانی هستیم.

 

وی طرح توسعه در دست احداث شرکت سیمان سبز را حائز اهمیت دانست و افزود: با عنایت به دانش بنیان و صادرات محور بودن طرح جدید و محصول آن، اجرای آن می تواند در صنعت سیمان تحول آفرین باشد.

 

مدیرعامل شرکت سیمان سبز گیلان نیز در این نشست با اشاره به برخی مشکلات در تولید این محصول تصریح کرد: مشکلات عمده شرکت،  شامل بالا بودن قیمت مواد اولیه در مقایسه با شرکتهای مشابه، عدم دارا بودن ناوگان حمل و نقل برای حمل مواد اولیه و نیز بخشودگی جرایم دیرکرد حقوق دولتی است که البته این مسئله با مساعدت سازمان صمت در حال پیگیری است.

 

مهرداد احمدی افزود:  ایمن سازی و بستر سازی تکمیلی برای کارخانه جهت افزایش استحکام و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در آینده در دست اقدام است.

 

 در گیلان دو کارخانه سیمان با تولید سالیانه بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن فعالیت دارد که زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده  است.

 

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از متراکم ترین استان ها و از کانون های گردشگری کشور  محسوب می شود.
منبع: ایرنا

 

 


کلمات کلیدی :


سیمان عمران اشتغال معدن