افزایش ظرفیت تولید در منطقه برای منافع ملی

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: افزایش تولید در واحدهای صنعتی کشور و استان اصفهان تضمین کننده منافع ملی، ایجاد اشتغال و مهمترین عامل تقویت اقتصاد در جهت بهبود شرایط زندگی مردم در سطح کلان ملی و نیز منطقه ای از جمله استان اصفهان است.
افزایش ظرفیت تولید در منطقه برای منافع ملی
1400/05/17 10:22:37

علی تدیُن روز  سه‌شنبه در گفت گو با ایرنا  افزود : شرایط اقتصادی فعلی کشور ایجاب می‌کند که با استفاده از ظرفیت موجود تولید را افزایش دهیم و بهره برداری از طرح‌های شاخص و راهبردی نه تنها موجب افزایش میزان تولید و تامین مواد اولیه برای ساخت محصولات دیگر در استان اصفهان  و کشور می‌شود بلکه به تکمیل زنجیره تولید محصولات در کشور نیز کمک می‌کند.

 

وی افزود: افزایش تولید با افزایش ظرفیت و افزایش استفاده از ظرفیت محقق می شود و ۲ مفهوم، جدا هستند که اولی به معنای افزایش امکانات و سرمایه گذاری های جدید و دومی به معنای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است که صنایع با این ۲ معیار باید در جهت جهش تولید قدم بردارند.

 

وی شناسایی ظرفیت‌های پنهان و آشکار و به جریان انداختن ظرفیت‌های بلوکه شده صنایع را موجب رونق تولید برشمرد و گفت: در کنار این موارد توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی، از منظر آموزش، مهارت و کاهش دغدغه‌های ذهنی نیروی انسانی می‌تواند موجب استفاده بهینه از ظرفیت تولید شود.

 

وی به همزمانی شیوع کرونا و افزایش فشار حداکثری دشمن در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: با وجود این شرایط، صنعت نسوز کشور در زمینه جهش تولید خوش درخشید و توانست بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از این بیماری را مرتفع کند.

 

وی به ثبت رکوردهای جدید تولید، فروش و سودآوری و توسعه در شرکت فراورده‌های نسوز ایران اشاره کرد و گفت در سال جهش تولید با تحقق شعار سال برای اولین بار در طول عمر شرکت با ثبت رکورد ۵۰ هزار تن تولید و پنج هزار میلیارد ریال فروش به بالاترین رکورد در میزان تولید کل و بالاترین رکورد در تولید فراورده های شکل‌دار رسیدیم.

 

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران افزود: امسال در سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در پی شکستن رکورد سال گذشته هستیم.

 

وی تصریح کرد: هدف امسال ما ثبت رکورد جدید و بی سابقه در تولید است و  تولید این مجموعه در سه ماه اول امسال ۱۲ هزار  و ۸۹۸  تُن بود که نسبت به سه ماه اول ۱۳۹۸ معادل ۴۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۲۲ درصد رشد داشته است.  

 

شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نخستین و بزرگترین تولیدکننده آجرهای نسوز در کشور است که از سال ۱۳۵۶ در مبارکه اصفهان شروع به فعالیت کرد.  

 

شهرستان مبارکه در ۵۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا