بهره برداری از کارخانه خط دانه‌بندی منیزیت تگ سیاه نهبندان

فرماندار نهبندان گفت: کارخانه خط دانه‌بندی منیزیت تگ سیاه نهبندان با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد تومانی شرکت مواد معدنی نسوز بیرجند همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره برداری از  کارخانه خط دانه‌بندی منیزیت تگ سیاه نهبندان
1400/06/02 11:30:39

مجید بیکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: نهبندان در بخش معادن ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که توسعه واحدهای فرآوری معدنی با توجه به وسعت زیاد شهرستان سبب توسعه منطقه خواهد شد.

 

وی بیان کرد: همزمان با هفته دولت ۱۰۸ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در نهبندان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

 

فرماندار نهبندان اظهار داشت: از مجموع این پروژه‌ها ۸۹ پروژه آماده افتتاح است و عملیات اجرایی ۱۹ پروژه نیز آغاز می‌شود که ۷۵ پروژه روستایی و ۳۳ پروژه در مناطق شهری است.

 

وی تصریح کرد: از پروژه‌های هفته دولت امسال ۳۴ پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توسط دهیاری افتتاح خواهد شد.

 

بیکی عنوان کرد: همچنین در این مدت هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پروژه در حوزه راه، سه پروژه با اعتبار ۶۴۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی، چهار پروژه چمن مصنوعی با هزینه‌کرد ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه ورزش و جوانان افتتاح می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین افتتاح یک پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۲۸۸ میلیون تومان، چهار پروژه بنیاد مسکن با چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و سه پروژه دانشگاه علوم پزشکی با سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر پروژه‌های شهرستان نهبندان است.

 

فرماندار نهبندان از افتتاح ۹ پروژه شرکت برق در این شهرستان خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 

وی با اشاره به افتتاح ۳۲ پروژه گازرسانی در شهرستان نهبندان همزمان با هفته دولت امسال گفت: برای گازرسانی به هشت روستا، طرح اقدام ملی مسکن، مسکن محرومین و طرح صنعتی ۶۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

بیکی افزود: همزمان با هفته دولت امسال چهار پروژه شهرداری با یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان و پنج پروژه نوسازی مدارس با ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی و عشایری و آبرسانی گفت: رسیدگی به وضعت راه‌های روستایی و آبرسانی به موقع به روستاهای فاقد آب شرب ۲ مطالبه اصلی مردم شهرستان نهبندان است.

 

فرماندار نهبندان افزود: در حال حاضر ۱۰۱ روستا بالای ۲۰ خانوار در شهرستان وجود دارد که وضعیت آبرسانی آنها تقریبا مناسب است اما روستاهای زیر ۲۰ خانوار زیادی در حوزه آبرسانی مغفول مانده‌اند.

 

وی بیان کرد: علاوه بر اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان، برای سرفصل آب و راه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار جدید، ابلاغ شده که برای برخی پروژه‌ها پیش‌ بینی شد.

 

بیکی اظهار داشت: روکش محور بیرجند - نهبندان در حال انجام و هفت کیلومتر این مسیر هم آماده افتتاح است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.
منبع: ایرنا