بهره برداری از یک واحد صنایع معدنی در نهبندان

یک واحد صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی همزمان با چهارمین روز هفته دولت در شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید.
بهره برداری از یک واحد صنایع معدنی در نهبندان
1400/06/06 11:08:23

خط دانه‌بندی و کانه‌آرایی منیزیت تگ سیاه روز جمعه با حضور استاندار خراسان جنوبی در بخش شوسف افتتاح شد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این آیین گفت: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۳۶ هزار تن منیزیت دانه‌بندی شده را دارد و سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط شرکت معدنی مواد نسوز بیرجند برای ایجاد آن بیش از ۲۲ میلیارد تومان است.

 

عباس جرجانی افزود: با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۴۰ نفر در این واحد و معدن جوار آن که بیشتر از مردم محلی و بومی منطقه هستند، فراهم شده است.

 

وی بیان کرد: عیار منیزیت پس از انجام دانه‌بندی در این واحد به بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد می‌رسد و برای فرآوری به کارخانه منیزیم سربیشه حمل می‌شود.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: واحد دانه‌بندی منیزیت تگ‌ سیاه به عنوان سومین واحد فرآوری منیزیت در شهرستان نهبندان است که در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در جوار معدن منیزیت ترشک محمدی و افضل‌آباد ایجاد شده است.

 

وی افزود: این واحد به منظور راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری ثابت، مبلغ ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تسهیلات روستایی و عشایری نیز دریافت کرده است.

 

خراسان جنوبی به عنوان قطب منیزیت کشور دارای ۴۵ معدن منیزیت با ذخیره بیش از ۶ میلیون تن است که از این تعداد ۲۰ معدن در شهرستان نهبندان وجود دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز همزمان با چهارمین روز هفته دولت وارد نهبندان شد و با حضور در گلزار شهدای روستای چهار فرسخ به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

 

آیین افتتاح همزمان چهار زمین چمن مصنوعی در روستای چهار فرسخ، پایگاه سلامت شهری شماره یک نهبندان به نمایندگی از سه طرح بخش بهداشت و درمان و طرح‌های گازرسانی با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

 

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.
منبع: ایرنا