افتتاح واحد تولید قیر در هرمزگان

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، واحد تولید قیر شرکت معماران تجارت نفت آفتاب با حضور استاندارهرمزگان در شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس افتتاح شد.
افتتاح واحد تولید قیر در هرمزگان
1400/06/07 11:14:04

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان  در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این واحد تولیدی با هزینه‌ای افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت اولیه تولید سالانه ۱۰۰هزار تن قیر فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

خلیل قاسمی افزود: تا یک سال آینده این واحد قادر خواهد بود سالانه ۳۵۰ هزار تن قیر تولید و صادر کند.

وی با بیان اینکه این واحد صنعتی در مساحت ۱۷هزار متر مربع به بهره برداری رسیده است، گفت: با راه اندازی این طرح برای ۱۰۰نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: محصولات تولیدی شرکت نفت توسعه هرمزگان شامل قیرهای ۵۰/۴۰، ۷۰/۶۰ و ۱۰۰/۸۵ است.

 

قاسمی یادآورشد: در حال حاضر در زمینه تولید قیر ۲۸ واحد در استان هرمزگان با ظرفیت اسمی سالانه بیش از هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تن دارای مجوز هستند.

 

وی یادآورشد: ظرفیت اسمی سالانه قیر تولیدی در کشور ۳۵ میلیون بوده که ۲۴ درصد این ظرفیت در  هرمزگان تولید می شود و این استان رتبه نخست کشور را در این زمینه در اختیار دارد.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال ۷۳۰ هزار و ۲۱۶ تن قیر در استان هرمزگان تولید شده که بیشتر این تولیدها صادراتی بوده و به مقصد کشورهای  مختلف از جمله هند، امارات و آفریقا صادر شده است.

قاسمی ادامه داد: در حال حاضر  ۴۵ درصد صادرات تولید قیر کشور متعلق به استان هرمزگان می باشد.

 

در طول هفته دولت ۳۳ طرح شاخص و زیرساخت صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری هشت هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

با بهره برداری از این طرح‌ها برای یکهزار و ۱۴۷ نفر در هرمزگان به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
منبع: ایرنا