حل مشکل کمبود زمین شرکت فولاد هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس از پیگیری و حل مشکل کمبود زمین شرکت فولاد هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس و قطعی مکرر برق که ضررهای زیادی به صنایع وارد کرده است، خبر داد.
حل مشکل کمبود زمین شرکت فولاد هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس
1400/06/09 11:29:38

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: در بازدیدی که از شرکت فولاد هرمزگان بازید به عمل آورده و در دیدار با مدیرعامل این شرکت در جریان فعالیت‌ها، موفقیت‌ها، اقدامات و مشکلات این شرکت تولیدی قرار گرفتم.

 

وی افزود: فولاد هرمزگان یکی از شرکت‌های پیش‌قدم و سرآمد در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی بوده و در مدتی کوتاه، جهشی چشمگیر در این رابطه داشته است.خوشبختانه خدمات بسیار خوبی انجام شده و رضایتمندی در کارکنان و جامعه به وجود آمده است. عطاالله معروفخانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان  در مدت کوتاهی که در این سمت قرار گرفته در حوزه‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی داشته و با تدبیر مدیریتی مدرن همراه با نگاهی انسان دوستانه و عادلانه  به نیروی انسانی، رضایتمندی در این مجموعه را فراهم کرده و نتیجه آن افزایش انگیزه برای کار و تولید بیشتر خواهد بود.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بازدید صورت گرفته، مشخص شد یکی از مشکلات فولاد هرمزگان، کمبود زمین در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس است، از این رو مسئله تخصیص زمین جهت انجام طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در نشستی با مدیران عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس و حل این مشکل در دست اقدام قرار گرفت.

 

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس قطعی‌های مکرر برق و وارد شدن ضرر و زیان به صنایعی چون فولاد هرمزگان را از دیگر مشکلات این شرکت دانست و بیان کرد: عدم اجرای تعهدات و قول‌های وزیر نیرو در دولت قبل مبنی بر افزایش تولید ۲۵ هزار مگاوات برق و  در نهایت، عدم واردات برق از کشورهای همسایه دلیل این قطعی‌هاست.

 

مرادی تصریح کرد: امیدوارم این مشکل در دولت جدید حل شود و البته یکی از تعهدات وزیر جدید نیرو برای نمایندگان نیز این بود که این مشکل را در کوتاه‌مدت برطرف خواهند کرد. در خصوص مشکلات موجود در حوزه برق و انرژی با وزیر صمت صحبت‌هایی صورت گرفته و قرار شد که ۳۰ هزار مگاوات برق به سرانه تولید برق در سطح کشور افزوده شود و برنامه‌ریزی در این راستا، بسیار بزرگ اما شدنی است.

 

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های حل مشکل در حوزه تأمین انرژی، اعتماد به بخش خصوصی است. قطعاً می‌توانیم مشکل را با همکاری، همدلی و همراهی به دست متخصصان داخلی حل کنیم. باید بخش خصوصی وارد عرصه شود و دولت به این بخش اعتماد کند و برای آن‌ها امتیازها و ویژگی‌هایی در نظر بگیرد.
منبع: ایسنا