تولید فولاد به گاز متکی است

رئیس انجمن فولاد گفت: از ۸۰۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز کشور در روز، فقط حدود ۳۰ میلیون مترمکعب آن یعنی کمتر از ۵ درصد مربوط به صنعت فولاد است.
تولید فولاد به گاز متکی است
1400/10/05 11:14:21

بهرام سبحانی در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد اظهار کرد: با وجود رشد ظرفیت تولید فولاد در ایران، متاسفانه در زمینه تامین برق در تابستان امسال با مشکل مواجه شدیم و تولید کاهش یافت.

 

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: بلافاصله در فصل سرما با محدودیت گاز هم مواجه شده‌ایم که این محدودیت می‌تواند مجددا به محدودیت تامین برق هم منجر شود

 

وی ادامه داد: از بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز کشور در روز، فقط حدود ۳۰ میلیون مترمکعب آن مربوط به صنعت فولاد است، یعنی کمتر از ۵ درصد اما با همین سهم اندک وقتی تامین گاز در کشور محدود می‌شود، فورا گاز صنعت فولاد را قطع می‌کنند.

 

سبحانی گفت: وقتی فولاد مبارکه یا ذوب آهن اصفهان به دلیل کاهش تامین گاز دچار افت تولید شوند، صنایع پایین‌دستی آن مانند خودروسازی، لوازم خانگی، نفت و گاز، ساخت‌وساز و ... هم دچار مشکل می‌شوند.

 

وی اظها کرد: فقط ذوب آهن اصفهان و فولاد زرند متکی به گاز نیستند که جمع ظرفیت تولید آنها فقط حدود ۴ میلیون تن است اما حدود ۳۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد کشور کاملا به گاز متکی است.

 

منبع:خبرگزاری مهر