رکورد شکنی تولید در شرکت نسوز ایران

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با اشاره به تولید بیش از ۵۷ هزار تُن محصولات این شرکت در سال جاری گفت: این واحد صنعتی علاوه بر تحقق برنامه تولید سالانه با فروش بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان محصول به مشتریان خود، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
رکورد شکنی تولید در شرکت نسوز ایران
1401/10/25 14:26:05

علی تدیُن، روز شنبه در جمع خبرنگاران در کارخانه فرآورده‌های نسوز ایران در اصفهان افزود: تولید محصولات این شرکت از ۴۰ هزار تُن در سال ۹۸ به ۵۷ هزار تُن در سال جاری رسیده و در این مدت سقف تولید برنامه‌یزی شده محقق شده است.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای فروش هزار میلیارد تومانی محصولات این واحد صنعتی در سال جاری ادامه داد: فروش محصولات تولیدی این شرکت نیز از حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان در ۹ ماه امسال رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران اظهار داشت: آذر سال‌ جاری نیز با ۱۰۴ میلیارد تومان فروش رکورد یک ماهه فروش شرکت بدلیل افزایش تولید و تغییر در روش‌های فروش به ثبت رسید.

 

وی با اشاره به اجرای هفت طرح جدید در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها، تولید آجرهای نسوز در این شرکت بطور تقریبی ۸۰ درصد افزایش یافت.

 

تدیُن بیان کرد: تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و استفاده از فناوری روز از نقاط قوت این مجموعه صنعتی محسوب می‌شود که برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای نیز در این زمینه انجام شده است.

 

وی با در باره برنامه‌های صادراتی این شرکت نیز گفت: برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات خود را از سال ۹۹ شروع کردیم اما با توجه به نیاز داخل موفق به دریافت مجوزهای لازم نشدیم.

 

مدیرعامل شرکت فرآورده های نسوز ایران افزود: امسال تاکنون با توجه به تامین نیاز بازار داخل حدود ۴۵ میلیارد تومان محصول به چهار کشور صادر شده که رقمی معادل ۶ درصد از فروش ما را به خود اختصاص داده است.

 

وی گفت: افزایش بهره‌وری کارخانه در رسیدن به این موفقیت‌ها تاثیر بسیاری داشته و این نتایج با استفاده حداکثری از تجهیزات موجود بدست آمده است.

 

تدیُن با اشاره به اجرای هفت طرح با هزینه حدود ۶۵ میلیارد تومان در این مجموعه صنعتی اظهار داشت: طرح‌های سرمایه‌گذاری شده در این کارخانه شامل پروژه "نهاوند" در زمینه "دولومیت کلسینه" با ظرفیت ۳۳ هزار تُن، پروژه "دهاقان" در شهرک صنعتی "جمبزه" برای تولید "دولومیت زینتر" و تعدادی طرح‌ زیرسقفی برای افزایش تولید کارخانه مادر (زیباشهر) است.

 

وی یادآور شد: سه طرح‌ زیرسقفی دیگر شامل راه‌اندازی، نوسازی و ساخت پرس‌های جدید اعم از دستگاه‌های ۱۶۰۰ و ۱۲۵۰ و ۹۰۰ تُنی است که در سال‌های گذشته از کارافتاده و قرار بود بصورت ضایعات و آهن‌آلات فروخته شود اما با کمک یک شرکت دانش بنیان داخلی و با عرضه سیستم جدید راه اندازی شد که در زمان حاضر نیز عامل افزایش قابل توجه توان تولید کارخانه محسوب می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با بیان اینکه بهره‌برداری از ۲ کوره از جمله طرح‌های زیر سقفی این کارخانه محسوب می‌شود، گفت: یکی از این کوره‌ها پس از توقف هفت ساله با ظرفیت سه هزار تُن راه‌اندازی و کوره دیگر با ظرفیت سه هزار تُن در سال جاری طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شد.

 

وی افزود: فناوری ساخت این کوره‌ها در کارخانه نسوز ایران بومی‌سازی و با دانش و توان پرسنل مجموعه و با استفاده از پیمانکاران مختلف انجام شده است.

 

تدین تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید این شرکت برای حدود ۱۳۰ نفر اشتغالزایی شده است که حدود ۳۵ نفر در نهاوند و مابقی در زیباشهر مبارکه و جمبزه دهاقان مشغول کارند.

 

به گزارش ایرنا، شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ۱۸۵ شرکت را در کشور در اختیار خود دارد که ۲ شرکت ذوب‌آهن و فرآورده‌های نسوز ایران در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

 

شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نخستین و بزرگترین تولیدکننده آجر نسوز در کشور است که از سال ۱۳۵۶ در مبارکه اصفهان شروع به فعالیت کرد.

 

شهرستان مبارکه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

 

منبع:ایرنا