سرمایه گذاری کلان فولاد مبارکه برای تکمیل 130پروژه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در جریان بازدید از روند اجرای طرح‌های توسعه فولاد مبارکه گفت: اکنون 130 پروژه جاری در شرکت وجود دارد که فولاد مبارکه برای تکمیل آن‌ها اهتمام ویژه‌ای دارد. برای اجرای این پروژه‌ها که در تکمیل و به بهره‌برداری رساندن آن‌ها اهتمام خاص داریم، بالغ‌بر 480 میلیون یورو و شش هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
سرمایه گذاری کلان فولاد مبارکه برای تکمیل 130پروژه
1402/01/28 11:20:47

سید یاسر طیب نیا اظهار کرد: با عنایت به تأثیر سرمایه‌گذاری، توسعه و رشد تولید در بخش صنعت بر بهبود فضای اقتصادی و معیشتی جامعه و روند مطلوب اجرایی شدن پروژه‌های توسعه شرکت، سال 1402 را می‌توان سال به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه دانست.

 

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه اکنون 130 پروژه جاری در شرکت وجود دارد که فولاد مبارکه برای تکمیل آن‌ها اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: اکنون بالغ‌بر 480 میلیون یورو و 6 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است تا گام بلندی برای تحقق راهبرد مقام معظم رهبری برای سال 1402 مبنی بر جذب سرمایه و توسعه برداشته باشیم.

 

طیب‌نیا، در این بازدید که به همراه جمعی از معاونان و مدیران شرکت صورت گرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب در شعار سال 1402 نیز بر اهمیت تولید، رشد آن و تأثیری که بر بهبود قدرت اقتصادی کشور و در نتیجه مهار تورم و بهبود معیشت زندگی مردم دارد، تأکید فرمودند. خوشبختانه در همین راستا، شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور که محصولات موردنیاز بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک کشور را تولید می‌کند، این راهبرد را مدنظر قرار داده تا همچنان مانند سال قبل بتواند سهم خود را در تحقق شعار سال و رونق اقتصادی و بهبود معیشت آحاد جامعه ادا نماید.

 

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه در سال 1401 در حوزه‌های تولید، پیشبرد فرایند اجرای پروژه‌های توسعه، تولید محصولات جدید و دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی عملکرد درخشانی داشت، تصریح کرد: علاوه بر رشد تولید، یکی از تعهدات شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و انتظاراتی که از این شرکت‌ها وجود دارد تعهد به سرمایه‌گذاری است که خوشبختانه طی یک سال و نیم گذشته، پروژه‌های متعددی در فولاد مبارکه آغاز شده و اجرای آن‌ها با سرعت و کیفیت بسیار مطلوب در حال انجام است.

 

به گفته طیب‌نیا، متأسفانه به‌دلیل عواملی از قبیل تحریم‌ها و نوسانات شدید ارزی، برخی از پروژه‌ها در فرایند اجرا با تأخیر مواجه می‌شوند؛ اما تلاش مجموعه بر این است که مشکلات موجود را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم حتی یکی از آن‌ها با توقف مواجه شود. امروز نیز شاهد آن بودیم که خوشبختانه بخش اعظمی از پروژه‌ها مطابق برنامه در حال اجراست.

 

وی از پیشرفت 75 درصدی پروژه احداث نیروگاه 914 مگاواتی فولاد مبارکه خبر داد و گفت: این پروژه ارزشمند که با توجه به گرم شدن هوا می‌تواند در فصل گرم سال خطوط تولید را یاری کند، به‌زودی وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد.

 

منبع:خبرگزاری آریا