افتتحاح فاز 9 تولیدی پودر بنتونیت در خوسف

نهمین واحد تولید پودر بنتونیت خراسان جنوبی روز سه شنبه به صورت ویدئوکنفرانس همزمان با ۲۰۰ طرح در کشور در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید
افتتحاح فاز 9 تولیدی پودر بنتونیت در خوسف
1399/05/21 14:53:50

فاز نخست کارخانه پودر میکرونیزه بنتونیت خوسف همزمان با ۲۱ مردادماه سالروز ملی حمایت از صنایع کوچک با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک کشور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

این طرح که ۱۲ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای افتتاح آن سرمایه‌گذاری شده است زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی در این آیین گفت: این کارخانه به مساحت ۶۳ هزار مترمربع ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ تن پودر بنتونیت را دارد.

مهدی پارسا افزود: با توجه به ظرفیت منحصر بفرد خراسان جنوبی در زمینه معادن، ایجاد واحد بنتونیت و سایر صنایع پایین دستی بخش معدن استراتژی و اولویت شهرک صنعتی استان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: همچنین با افتتاح فازهای بعدی این کارخانه اشتغال مستقیم این واحد تولیدی به ۲۰۰ نفر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح توسعه این کارخانه شامل چهار خط فرآوری است که سبب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم  پنج هزار نفر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید تمام توان خود را برای تحقق شعار سال انجام خواهیم داد تا فازهای بعدی این کارخانه در سال ۱۴۰۰ بهره برداری برسد.

پارسا ظرفیت سالانه این واحد را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با تکمیل این کارخانه تا پایان سال، ظرفیت تولید پودر بنتونیت این واحد به ۶۰ هزار تُن در سال افزایش می‌یابد.

در حال حاضر خراسان جنوبی با دارا بودن ۱۱۲ معدن بنتونیت، بیشترین ذخایر این ماده معدنی در کشور را به خود اختصاص داده است و  پودر بنتونیت تولید شده در واحدهای فرآوری علاوه بر مصرف در داخل کشور به سایر کشورهای دنیا صادر می‌شود.

از پودر بنتونیت در صنعت فولاد، گندوله سازی آهن، حفاری چاه‌های نفت، تولید محصولات شوینده و بهداشتی، تصفیه روغن، کاغذ، کودهای کشاورزی، رنگبری  سایر استفاده می شود

منبع:ایرنا