گام بزرگ فولاد مبارکه

در آستانه سالروز افتتاح فولاد مبارکه، پولادمردان این شرکت در راستای پاسخ بیش‌ازپیش به نیاز مشتریان و با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، دو گرید فولادی جدید 4138 و 4178 با عرض 2037 میلی‌متر را برای نخستین بار در کشور تولید کردند.
گام بزرگ فولاد مبارکه
1402/10/25 09:48:20

محمد فخری، رئیس تولید ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گفت: ازآنجاکه توسعه سبد محصولات، یکی از شاخص‌های اصلی تعریف‌شده در راستای افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شرکت است، تولید تختال مطابق با آخرین الزامات و استانداردهای جهانی در واحد ریخته‌گری مداوم در زمره اهداف این واحد قرار گرفته است.

محمد فخری با بیان اینکه ماشین 5 ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه به‌روزترین ماشین این واحد است، گفت: اگرچه این ماشین نسبت به سایر ماشین‌های ریخته‌گری قابلیت تولید محصولات باارزش افزوده بیشتری را داراست، لیکن طراحی این ماشین برای تولید تختال با حداکثر عرض 2000 و ضخامت 250 میلی‌متر بوده است. خوشبختانه با تلاش متخصصان واحد و جهت پاسخ‌گویی به نیاز بازار، توسعه بیش‌ازپیش سبد محصولات و ابعاد تولیدات جهت رفع نیازهای مشتریان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با عنایت به اهمیت تولید فولادهای با ضخامت و عرض بالا، پس از دست‌یابی به موفقیت تولید تختال با ضخامت 300 و همچنین تولید تختال با عرض 2025 میلی‌متر، تختال با عرض 2037 میلی‌متر بنا به سفارش مشتری تولید شد.

به گفته رئیس تولید ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه، جهت تحقق این هدف، پارامترها و الزامات فرایندی نظیر خنک‌کاری اولیه و ثانویه، دمای ذوب، متالورژی تاندیش، پودر قالب و سرعت ریخته‌گری مورد بررسی مجدد قرار گرفت و نهایتاً تولید این محصول با موفقیت انجام شد.

 

منبع:خبرگزاری آریا