افتتاح سیمان عمران آریا کمکی به اشتغال جوانان اندیمشکی

جوانان جویای کار شهرستان «اندیمشک» در استان خوزستان خواستار تسریع در ساخت کارخانه «سیمان عمران آریا» و رفع مشکلات و بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی شدند.
افتتاح سیمان عمران آریا کمکی به اشتغال جوانان اندیمشکی
1402/11/04 13:04:46

تعدادی از جوانان جویای کار شهرستان «اندیمشک» در استان خوزستان، خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی پروژه «سیمان عمران آریا» اندیمشک بعداز حدود ۱۹ سال از کلنگ‌زنی شدند.

 

یکی از اهالی شهرستان «اندیمشک» در تشریح مشکلات این واحد نیمه کاره گفت: کارخانه «سیمان عمران آریا» که در بخش «قلعه رزه» (نرسیده به پل زال) واقع شده، از سال ۸۴ در حال ساخت است و بعد از یک دوره عملیات ساخت پروژه تعطیل شد. در حال حاضر اهالی منطقه و شمار زیادی از جوانان جویای کار خواستار تسریع در بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی از سوی مسئولان هستند.

 

به گفته وی؛ در کنار اشتغال‌زایی، احداث سیمان عمران آریا با هدف تولید سیمان برای تامین نیاز بازارهای داخلی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی حائز اهمیت است.

 

او با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان وقت برای راه‌اندازی این کارخانه، افزود: سال‌ها این کارخانه نیمه کاره رها شد و امروز برای ادامه کار نیاز به تامین منابع مالی دارد.

 

این کارگر با بیان اینکه این پروژه به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی استان قرار بود برای حدود ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم وغیر مستقیم بسازد، گفت: در منطقه محروم اندیمشک هیچ واحد صنعتی و پروژه عمرانی که زمینه‌ساز اشتغال جوانان باشد، وجود ندارد بنابراین باتوجه به شرایط بد اشتغال و اینکه شرکت سیمان عمران آریادر صورت راه‌اندازی می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال باشد، از مسئولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این واحد عمرانی، هرچه سریعتر اقدام کنند.

 

منبع:خبرگزاری ایلنا