توافق کارگران ملی فولاد و کارفرما

نمایندگان کارگران شرکت گروه ملی فولاد ایران و کارفرما درخصوص اجرای طرح طبقه‌بندی حقوق به توافق رسیدند و کارفرما برای دومین بار قول داد که این مطالبه کارگران خوزستانی را اجرا کند.
توافق کارگران ملی فولاد و کارفرما
1402/11/09 12:23:56

به دنبال اعتراضات کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران درخصوص اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، امروز (یکشنبه) جلسه‌ای با مدیریت فرماندار اهواز و با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، نمایندگان کارگران و مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در محل فرمانداری اهواز برگزار شد. 

 

در این جلسه، توافقات لازم بین نمایندگان کارگران شرکت و کارفرما درخصوص اجرای طرح طبقه‌بندی انجام شد.

 

به گزارش تسنیم، کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز گذشته با حضور در مقابل استانداری خوزستان و در دست داشتن پلاکارهای اعتراضی، خواستار مطالبات خود شدند. عمده مطالبه آنها در زمینه اجرای طرح طبقه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بود.

 

در دی ماه سال جاری نیز کارگران گروه ملی فولاد به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی، همسان‌سازی حقوق و حذف شرکت پیمانکاری شفق درب شرکت اعتراض کردند که در نهایت به توافق موقت نماینده کارگران با این شرکت منجر شد. 

 

اما با گذشت چند هفته وعده‌هایی که داده شد عملی نشد و همین امر سبب شد کارگران اعتراضات خود را از سر گرفته و  روز گذشته مجدد در مقابل استانداری خوزستان، خواستار مطالبات خود شدند.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم