تیغ تورم و اخراج از کار بر گردن کارگران ملی فولاد

نماینده کارگران اخراجی گروه ملی فولاد ایران تصریح کرد: ما در دهک‌های پایین جامعه و در میان کارگران است که بیشترین تاثیر را از گرانی‌ ارز، تورم و تحریم تحمل می‌کنیم.
تیغ تورم و اخراج از کار بر گردن کارگران ملی فولاد
1403/02/04 11:08:18

در نشست هم اندیشی مزد ۱۴۰۳ مطرح شد: شست هم اندیشی «سرکوب مزد ‌و هم‌اندیشی مزد ۱۴۰۳» با حضور جمعی از فعالان کارگری و صاحب‌نظران عصر امروز در محل مجتمع فرهنگی یادمان شهدای سرچشمه (حزب جمهوری اسلامی) به‌همت تحریریه مجله نامه جمهور برگزار شد.

عبدالله درویشی (نماینده کارگران اخراجی گروه ملی فولاد ایران) تصریح کرد: ما در دهک‌های پایین جامعه و در میان کارگران است که بیشترین تاثیر را از گرانی‌ ارز، تورم و تحریم تحمل می‌کنیم.

این فعال کارگری بیان کرد: دولت حاضر نیست مزد را متناسب با تورم افزایش دهد در صورتی که با این تورم باید هر ماه باید افزایش ایجاد می‌شد. دولت بخاطر بدهی خود به کارگران از سال گذشته باید ۸۶ درصد افزایش دستمزد می‌داد تا به قدرت خرید سال ۱۴۰۱ برسیم.

وی افزود: ما از خوزستان با حدود یک میلیون نفر کارگر صنعتی می‌آییم اما در خوزستان ۳۳ هزار پرونده دعوی میان کارفرما و کارگر داریم. ما در گروه ملی فولاد اهواز به عنوان یکی‌ از قدیمی‌ترین مجموعه‌های فولاد کشور بودیم و مجموعه گروه ملی تحت فشار مشکلات ناشی از مدیریت مدیران بانک ملی طی یک دهه گذشته دچار مشکل شده است.

درویشی تصریح کرد: ما در سال گذشته بحث طبقه بندی مشاغل را مطرح کردیم و تجمعاتی داشتیم. ما در اعتراضات خود تولید را هم حتی تعطیل نکردیم. با این حال تحت فشارهای قضایی و امنیتی و فشار شرکت برای اخراج کارگران هم بودیم. اگر ما چیزی بیش از مجموعه اکسین و فولاد خوزستان می‌خواستیم، اتهام زیاده خواهی به ما درست بود اما ما هیچ چیز بیش از قانون که اتفاقا کمتر از هم صنفی‌های فولادی ما بود، نخواستیم.

کارگر اخراجی گروه ملی فولاد افزود: در روز ۲۸ اسفند سال قبل مدیرعامل منتصب بانک ملی تصمیم گرفت که برخلاف صورتجلسه قبلی ما جمعی از کارگران که در اعتراضات شرکت کرده بودند را با قرارداد یک ماهه تهدید کرد و کسانی قرارداد یک ماهه را نپذیرفتند اخراج کرده و کارت‌هایشان را بستند.

 

منبع:آهن نیوز