بهره‌برداری از فاز نخست واحد تولید آجر و جرم‌های نسوز در شهرستان سربیشه

فاز نخست واحد تولید آجر و جرم‌های نسوز روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از فاز نخست واحد تولید آجر و جرم‌های نسوز در شهرستان سربیشه
1400/03/18 10:27:41

ین طرح شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور روز پنجشنبه در شهرک صنعتی سنگ سربیشه افتتاح شد.

 

برای احداث خط تولید آجر و جرم‌های نسوز در سربیشه هزار و ۷۲۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

 

ظرفیت تولیدات این کارخانه ۶۰ هزار تن جرم نسوز قلیایی و ۱۸ هزار تن آجر نسوز در سال است.

 

این واحد تولیدی در زمینه تولید اجرام و پروفیل‌های نسوز، محافظت جداره کوره‌ها در برابر حرارت بالا، حفاظت تجهیزات خطوط ذوب و ریخته‌گری فلزات (انواع پاتیل، تاندیش، کوره قوس الکتریک و کنورتور) در مقابل مذاب و حرارت کاربرد دارد.

 

همچنین امروز عملیات اجرایی طرح تولید دولومیت کلسینه و زینتر شده با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سربیشه آغاز شد.

 

این طرح در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع با زیربنای سه هزار و ۴۰۰ متر مربع اجرا می‌شود.

 

ظرفیت تولید سالانه دولومیت کلسینه و زینتر شده ۱۰۰ هزار تن پیش‌بینی شده است که زمینه اشتغال ۴۴ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

 

این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۰۸ میلیارد تومانی شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور اجرا می‌شود و در زمینه ذوب فلزات آهنی و غیرآهنی، صنایع نسوز (آجر شاموتی، سیمان سازی)، شیشه‌سازی، رنگ‌سازی، سرامیک، پرکننده در صنایع لاستیک و صنایع ساختمانی (کاشی و سرامیک) کاربرد دارد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی که امروز وارد بیرجند شد، ابتدا در نشست ستاد توسعه خاوران شرکت کرد و با حضور وی تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استانداری خراسان جنوبی امضا شد.

 

بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های سربیشه و قاینات از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه "علی رسولیان" به خراسان جنوبی است.

 

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان مرزی سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

منبع:ایرنا